ایده آل های اول وابسته تعمیم یافته و رادیکال زیر مدول ها

پایان نامه
چکیده

یکی از مسائل اساسی در سال های اخیر پیدا کردن یک توصیف مناسب از رادیکال زیرمدول n از یک مدول (نوتری) m یک حلقه جابجایی می باشد. در این پایان نامه ایده آل های اول وابسته به زیرمدول ها و به خصوص ایده-آل-های اول وابسته به رادیکال یک زیرمدول مورد توجه قرار گرفته و سپس یک تجزیه اول نرمال از رادیکال زیرمدول n از مدول نوتری m, ارائه شده است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

رادیکال زیر مدول ها و ایده آل های اول وابسته

در این پایان نامه به دنبال تجزیه ای از رادیکال یک زیر مدول مانندnاز –rمدول m، به صورت اشتراک زیر مدول های اول شناخته شده از mهستیم . برای رسیدن به این مطلب زیر مدول های اول، زیردمدول های اولیه، رادیکال زیر مدول ، ایده آل های اول وابسته، ایده آل های اول وابسته تعمیم یافته ، اول های مینیمال و بستار زیر مدول را تعریف میکنیم. در فصل دوم نشان میدهیم در صورتی که حلقه نوتری وm یک –rمدول مولد متناهی با...

15 صفحه اول

ایده آل های اول وابسته از کوهمولوژی موضعی تعمیم یافته ی مدول ها

در این پایان نامه ابتدا کوهمولوژی موضعی تعمیم یافته مدول ها نسبت به ایده آل a از حلقه جابجایی بایکه و نوتری r را مورد مطالعه قرار می دهیم سپس به بررسی نتایجی درباره ایده آل های اول وابسته از آن خواهیم پرداخت.

15 صفحه اول

اول های وابسته تعمیم یافته و رادیکال زیرمدول ها

یک مسئله چالشی در سالیان اخیر پیدا کردن یک توصیف مناسب برای رادیکال زیرمدول از مدول (نوتری) بوده است. رادیکال زیرمدول اشتراک تمام زیرمدول های اول از که شامل هستند، تعریف شده است. در این پایان نامه که مرجع اصلی آن [13]است، توصیفی از رادیکال زیرمدول از مدول نوتری که در حالات ساده دستی و در دیگر حالات به وسیله دستگاه های جبری کامپیوتری قابل محاسبه است، ارائه می شود.

15 صفحه اول

زیرمدول های اول وابسته تعمیم یافته و رادیکال زیرمدول ها

در این پایان نامه یک تجزیه از رادیکال یک زیرمدول nاز یک مدول نوتری m ارائه می شود که رادیکال n اشتراک متناهی زیرمدول های اول شامل n است. یک مزیت چنین نمایشی محاسبه بعد یکنواخت m/rad n می باشد. در این راستا ایدال های اول وابسته تعمیم یافته یک زیرمدول n مدول m تعریف می شود و ارتباط آن با ایدال های ائل وابسته به رادیکال زیرمدول مشخص می شود. سپس تجزیه ارائه شده بالا برحسب ایدال های اول وابسته تعمیم...

15 صفحه اول

ایده آل های تعمیم یافته اول در حلقه ها

فرض کنید rیک حلقه جابجایی با1_r? ?_r . تعمیم های متفاوتی از ایده آل های اول rمورد بررسی قرار گرفته است. در این رساله ما ایده آل های تقریباً اول و به طور ضعیف اول و تعمیم آنها را مورد مطالعه قرار می دهیم. به خصوص به مطالعه خواص مشابه و تفاوت های ایده آل های اول و تقریباً اول می پردازیم ([2] و[6]).

15 صفحه اول

ایده آلهای اول وابسته به بعضی ext- مدول ها و آرتینی بودن کوهمولوژی موضعی تعمیم یافته

فرض کنیم r حلقه ای نوتری و جابه جایی و m، r- مدولی با تولید متناهی باشد ابتدا با استفاده از ویژگی های m- رشته مطلق با بعد بزرگتر از s، درباره متناهی بودن مجموعه بحث می کنیم. سپس با اضافه کردن شرط موضعی به حلقه r ، نشان می دهیم برابر کمترین مقدار عدد صحیح r است به طوری که مدول کوهمولوژی موضعی تعمیم یافته آرتینی نباشد. در خاتمه با در نظر گرفتن عدد صحیح برای هر درباره آرتینین بودن بحث می کنیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه ولی عصر (عج) - رفسنجان - دانشکده ریاضی و کامپیوتر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023